keskiviikko 17. helmikuuta 2010

Love Story

Ei, en aio kertoa omasta rakkauselämästäni. Vaan aion kertoa eräästä minulle tärkeästä korusta, joka kantaa tarinaa kahden ihmisen uskomattomasta ystävyydestä (ja muustakin). Tämä koru symboloi minulle todella paljon ja tulee aina muistuttamaan minua meidän ystävyydestämme. Kyseessä on siis ihan tavallinen hopeinen panssariranneketju ihanalla tarinalla höystettynä.
Tarina sai alkunsa siitä, kun koru päätyi kiedottavaksi entisen poikaystäväni joululahjapakettiin hänen entisen tyttöystävänsä toimesta. Rannekorussa luki silloin luonnollisesti entisen poikaystäväni nimi, jota en nyt paljasta. Kuitenkaan nuori rakkaus ei aina ole ikuista ja kuvioihin astuin silloin minä.
Useinhan on niin, että entiset ja nykyiset eivät pidä toisistaan (poikkeustapauksiakin löytyy varmasti). Voin aidosti myöntää vihanneeni silloisen (nykyisen entisen) poikaystäväni entistä tyttöystävää ilman sen erikoisempaa syytä ja entinen tyttöystävä vihasi minua vähintäänkin yhtä paljon. :D Korua rankaistiin sen käyttämättömyydellä. Se oli minulle kuin sotasaalista, joka rumasti muistutti entisestä rakkaudesta kaiverruksellaan.
Kuitenkin kahden vahvan naisen välinen viha muuttui vähitellen orastavaksi ystävyydeksi kuin ihmeellisestä taikaiskusta. Rakkaudeksi ystävysten välillä. Pian olimme erottamattomat toisistamme. Toisin kuin minä ja entinen poikaystäväni...
Rakkaus entiseen poikaystävääni ei siis kuitenkaan kestänyt. Mutta ystävyys hänen entiseen tyttöystäväänsä sen sijaan kesti ja kestää edelleen. Hiljattain kaivoin tuon paljon nähneen rannekorun kaapin syvyyksistä ja teetin siihen uuden kaiverruksen. Oman nimeni. Kaiverrus sen sisäpuolella sen sijaan muistuttaa minua rakkaasta ystävästäni ja hauskasta yhteisestä historiastamme, aina.<3
Onko teillä koruja, joilla on kivoja tarinoita kerrottavanaan? Haastan kaikki viitseliäät kertomaan omat tarinansa! :)

2 kommenttia:

  1. Hauska tarina!

    Ihme kyllä, mutta ei ole mitään tarinaa vaikka kuinka mietin :D

    VastaaPoista
  2. Hassua! Mulla olis tarina muutamasta muustakin korusta.. :D

    VastaaPoista