sunnuntai 11. lokakuuta 2009

Tehdään hyvää!

Monessa blogissa on nyt tämän syksyn aikana käsitelty paljon hyväntekeväisyysasioita. Ajattelin sitten minäkin kirjoittaa, että miten minä olen onnistunut kantamaan korteni kekoon. :) Havahduin tuossa muutamia vuosia sitten jo siihen, että mitä minä voisin yksilönä tehdä jonkun hyväksi. Aloitin siis helpoimmalla eli verenluovutuksella (helppoa, jos ei omaa piikkikammoa!). On ihanaa ajatella, että on todella tehnyt jotakin toisten hyväksi ja mahdollisesti pelastanut jopa ihmishenkiä. Helppoa ja vaivatonta ja vertasi tarvitseva varmasti osaa arvostaa apuasi. :) Lisää luovuttamisesta voit lukea täältä: http://www.veripalvelu.fi ja sivuilta löydät myös lähimmän luovutuspaikkasi!



Verenluovutuksen lisäksi ilmoitin itseni Plan-kummiksi vuonna 2007. Siitä saakka minulla on ollut oma kummilapsi Nigerissä. Tänä päivänä kummilapseni on terve 11-vuotias tyttö ja käy muiden kylän lapsien kanssa kylän omassa koulussa. Kuukausittainen rahallinen avustukseni menee yhteisesti kummityttöni kylälle, joten minusta on vähän apua kaikille kylän asukkaille. Lisäksi olemme kummityttöni ja hänen perheensä kanssa tavallaan myös kirjeenvaihdossa, jossa kuulee toistensa kuulumiset. Kummityttöni on lähettänyt minulle myös piirustuksia ja olen saanut hänestä myös muutamia valokuvia. Kummiuteni on ollut siis antoisaa. :) Lisää Planin toiminnasta täältä: http://www.plan.fi!


Kummityttöni ja hänen äitinsä

Miten te olette tehneet hyvää? :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti